Meet Wouter

Bij SQPeople zijn er genoeg mogelijkheden om binnen het bedrijf door te kunnen groeien. Van rookie tot vestigingsmanager of zelfs tot Brand Operations Manager zoals Wouter. Wij interviewden hem voor wat inside information.

 

Hoi, leuk je te spreken. Zou je jezelf kort kunnen voorstellen?
W: Ik ben Wouter en ik ben vijfenhalf jaar geleden begonnen als rookie bij SQPeople. Ik ben aangesproken op straat en na de eerste drie dagen besloot ik te blijven. Ik was er goed in en ik vond het werk erg leuk. Studeren vond ik maar niks, dus toen heb ik mijn studie laten vallen, omdat hier een beter toekomstperspectief voor me lag. Het leukst vind ik dat hard werken wordt beloond. Ik ben van rookie naar werver gegaan en van poul captain, naar team captain, naar salesmanager. Daarna ben ik Vestigingsmanager geworden in Haarlem en nu ben ik Brand Operations Manager. Ik woon zelf ook in Haarlem en ik hou van stoelen en structuur.

 

Stoelen en structuur?
W: Door middel van het herkennen van stoelen bij de mensen thuis stond ik meteen 1 – 0 voor aan de deur. Voordat ik aanbelde keek ik altijd even naar binnen naar de stoelen die er stonden. Sommige stoelen begon ik te herkennen en anderen zocht ik op via internet, zodat ik altijd een goede openingszin had. Ik ben zelfs bij mensen binnen geweest die me de stoel beter wilden laten zien. Zelf heb ik nu een paar Charles Eames stoelen en een Marcel Breuer thuis staan.

 

Dat klinkt zeker als een goede truc. Hoe ben je bij ons terecht gekomen?
W: Ik ben op straat aangesproken door een van de werknemers. Ik wist eigenlijk niet eens dat ik goed was in sales tot ik zelf aan de deur stond. Het belangrijkste vond ik de persoonlijke ontwikkeling die ik hier kon maken, elke dag leren en beter kunnen worden. Daarom ben ik begonnen en gebleven.

 

Wat is je bijgebleven van het werk als werver?
W: Vooral de zaterdagavonden als het na werk nog druk was op de vestiging. Iedereen die gewerkt had en mensen die niet gewerkt hadden die dag kwamen om een borrel te doen. Je drinkt om iets te vieren, bijvoorbeeld het afsluiten van een goede week. Vooral dat gevoel van de beste vestiging zijn was leuk. Speeches, trots op elkaar zijn en samen de successen vieren. Dan voel je je onoverwinnelijk.

 

Je huidige functie is Brand Operations Manager (BOM). Wat doe je nu en wat heb je gedaan om dit te bereiken?
W: Ik help vestigingen door middel van intensieve begeleiding om ze snel een volgende stap te kunnen laten zetten. Ik focus dan vooral op rendement, mandagen en de instroom van nieuwe wervers.

 

En hoe heb je dit bereikt?
W: Door hard te werken, alle stappen te volgen en een doel voor ogen te hebben waar je voor wilt gaan. Elke kans om te groeien heb ik aangepakt.

 

Wat wil je verder nog bereiken?
W: Op dit moment wil ik de beste BOM worden die ik kan zijn. Van SQPeople wil ik nog iets beters maken dan het nu al is.

 

© SQPeople 2020 - Alle rechten voorbehouden - Privacy & Disclaimer - Backstage
Ja ik wil direct inschrijven!